بررسی علل شایع بوی بد دهان در ایران دنتال و ایمپلنت

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد



تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی مهمترین بخش یک مطب دندانپزشکی محسوب میشود و دندانپزشک در طول روز برای درمان بیمار با آن سر کار دارد. به همین دلیل مناسب است که شما کمی با آنها آشنایی داشته باشید و بدانید برای درمان از چه وسیله های کاربردی استفاده میشود. اگر تا به حال به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید، حتما اولین چیزی که بدو ورود به مطب دندانپزشک دیده اید یونیت دندانپزشکی است که بیشتر ابزارهای دندانپزشکی را جدا از مواد مورد استفاده دندان شامل میشود. صندلی بیمار محلی قرارگیری اوست. فرد بیمار بر روی آن دراز میکشد و بسیار راحت است و در طول درمان قابلیت تنظیم به حالت های مختلف را دارد و برای بیمار و دندانپزشک شرایط بسیار خوبی را فراهم میسازد. ایران دنتال و ایمپلنت طراحی این صندلی به گونه ای است که دندانپزشک برای ساعات طولانی میتواند بر روی آن قرارگیرد و قابلیت تنظیم دارد و محل نشستن آن پهن هست و عریض است. پشتی صندلی نیز قابل تغییر می باشد به راحتی با پنج چرخی که دارد حرکت میکند.
  1. جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن دندان
  2. به تشخیص زود هنگام مشکلات دندانی کمک می کند
  3. کشیدن دندان
  4. مدتزمان استاندارد برای مسواک زدن بین 2 الی 5 دقیقه است
  5. پرتقال برای سلامت دندان
  6. خود را از دیگر افراد خانه جدا کنید
ضمناً کنترل فشار هوا و آب نیز معمولاً با پیچهایی که در زیر این میزها تعبیه شده است، صورت میگیرد. سیستم ساکشن :یونیت دندانپزشکی باید جهت جلوگیری از اتلاف وقت و دید کافی در محیط دهان، دارای سیستم مکنده خوب باشد. ۱. بزاق کش (Saliva Ejector)، این سیستم با آب یا هوا کار می کند. دارای مکش نسبتاً ضعیف می باشد و برای مکش بزاق بکار می رود ولی برای کشیدن خون و بزاق غلیظ و مایعات چرکی مناسب نمی باشد. ۲. ساکشن مرکزی، این دستگاه مانند جاروبرقی عمل می کند و قدرت مکش آن بین 10 تا 15 برابر ساکشن های معمولی می باشد. ۳. جداکننده آمالگام (Amalgam Separator)، اکثر یونیت ها فاقد این مهم می باشند و آمالگام به فاضلاب وارد شده کهعلاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی، مسیر فاضلاب را نیز مسدود می نماید. لازم به ذکر است که بعد از هر مریض یک یا دو لیوان آب به منظور تمیز شدن مسیر لوله ساکشن تا فاضلاب، ساکشن گردد.
  • ماتریکس نگهدار )در صورت نیاز
  • بهداشت دهان
  • استانداردهای محصولات طرح توجیهی تجهیزات دندانپزشکی
  • ماست برای بهداشت دهان و دندان
  • پدال پا
  • ساکشن هوایی
  • راهنمای انتخاب رنگ
  • هندپیس ها
در صورتی که دسترسی به روشویی و آب و صابون ندارید از دستمال های مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید. همراه داشتن پد الکلی نیز کمک کننده است. در برخی از مطب ها و کلینیک ها استند ضد عفونی دست را می توانید پیدا کنید و از آن برای ضد عفونی کردن دست ها استفاده کنید. در صورتی که مشاهده کردید شخصی عطسه کرد فورا دست و صورت خود را بپوشانید و از او فاصله بگیرید. از نزدیک شدن به افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند ، خودداری کنید. از تماس محافظت نشده با حیوانات به خصوص حیوانات وحشی خودداری کنید. در تجمعات انبوه حتما از ماسک استفاده کنید و از روبوسی و دست دادن با دیگران بپرهیزید. بنابراین قبل از مراجعه به دندانپزشکی حتما ماسک بزنید. حفظ فاصله یک متری با کسانی که علائم بیماری دارند ضروری است. هنگام سرفه یا عطسه ،دستمال جلو دهان گرفته و بعد آن را درون سطل زباله بیندازید. اشیا یا سطوحی که اغلب لمس می کنید مثل موبایل، لپ تاپ و کیف دستی خود را ضدعفونی کنید. تجهیزات دندانپزشکی قیمتشایان ذکر است برخلاف باور عامه مردم، نحوه رویش، مراقبت و سلامت دندانهای شیری تاثیر بسیار زیادی بر بهبود وضعیت قرارگیری، سلامت و طول عمر دندانهای دائمی دارد. یکی از مهمترین درمانها و اقدامات پیشگیرانه در دوران کودکی به شمار میآید. متاسفانه نادیده گرفتن سلامت و بهداشت دندانهای شیری پیش درآمد رشد ناصحیح و غیر اصولی دندان های دائمی بوده است. همچنین ریسک ابتلا به پوسیدگیهای دندانی و سایر بیماریهای دهان و دندان در بزرگسالی را افزایش خواهد داد. آیا دندان لق سفت میشود؟ والدین باید دقت کنند که نباید با قاشق خود به فرزندشان غذا بدهند. به این دلیل که بزاق دهان شما میتواند یکی از دلایل پوسیدگی دندان کودکان شود. باقی ماندن غذا یا فرنی در دهان کودکان یکی از عوامل ایجاد پوسیدگی میباشد. باید والدین با شستن و مطمئن شدن از تمییز بودن انگشتان خود با استفاده از یک دستمال باقی مانده غذا را از بین ببرند. خدمات قابل ارائه با بهترین دندانپزشک اطفال چیست؟ خوشبختانه امروزه خدمات مربوط به حوزه دندانپزشکی اطفال، دستخوش تغییرات و پیشرفت های بسیار زیاد شده است. 

خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی

در ابتدا، سردخانه یک بخش در زندان بود که زندانیان تازه وارد را برای یادآوری چهره هایشان معاینه می کردند. بعد ها از این بخش برای ذخیره اجساد افراد ناشناس استفاده شد تا رهگذران آن ها را ببینند و شناسایی کنند . با این وجود، در برخی شرایط خاص یک انسان می تواند رنگ غیر ممکن را ببیند و ما برای شما تصویری داریم که آن را اثبات می کند. سعی کنید به مدت 20 ثانیه به علامت داخل دایره سبز نگاه کنید و سپس به همان علامت در وسط مربع سفید خیره شوید که یک دایره صورتی روشن در آن دیده خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده در بین مبتلایان به اختلالات اضطرابی ، بیماران حتی وقتی می دانستند که داروی واقعی مصرف نمی کنند هم بهبود می یافتند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که با ایمان بیماران به این روش ، بهبودی حاصل می شد. متداول ترین رنگ چشم در انسان ها قهوه ای است اما در حقیقت همه ی انسان ها چشم آبی دارند. دندان و دندانپزشکی خوبگاهی اوقات به دلیل تومورهای دهانی، فرد نیاز به رادیوتراپی دهان دارد. در این شرایط احتیاج است که تمامی دندان های پوسیده و مشکل دار داخل دهان کشیده شوند و معمولا این کار با کمک جراحی دندان ها امکان پذیر خواهد بود. پس یکی دیگر از درمان هایی که نهایتا به جراحی دندان منجر خواهد شد، سرطان و تومورهای دهانی است. گاهی اوقات عوفونت بعضی از دندان ها منجر به ایجاد کیست بر روی لثه ها می شود. معمولا این اتفاق برای دندان های عقل نهفته رخ می دهد و استخوان فک و دندان های کناری را خراب می کند. طبیعتا این موضوع جراحی فک را به دنبال خواهد داشت. معمولا جراحی دندان به کشیدن آن منجر می شود. اولین اتفاقی که بعد از جراحی پیش می اید خون ریزی لثه و حفره ای است که دندان از آن خارج شده. • یادتان نرود که گازی که به منظور کنترل خونریزی در داخل دهانتان گذاشته شده را میک نزنید و از تجمع زیاد آب دهان در داخل دهانتان خودداری نمایید. آنها برآمدگی های زیادی دارند و به جویدن و خرد کردن مواد غذایی کمک می کنند. بزرگسالان هشت آسیای کوچک دارند. آسیاهای کوچک اول و دوم آسیاهایی هستند که در کنار دندان های نیش نشسته اند. کودکان خردسال دندان آسیای کوچک ندارند. این دندان ها به عنوان دندان هایی دائمی هنگامی که کودکان ده تا دوازده سال دارند، در می آیند. دندان های آسیا بزرگترین دندانها هستند. آنها یک سطح بزرگ و تخت با برآمدگی هایی را دارا هستند که به آنها اجازه می دهد غذا را جویده و آن را خرد کنند. بزرگسالان 12 دندان آسیای دائمی دارند - شش عدد در فک پایین و شش عدد در فک بالا، و کودکان هشت دندان آسیای شیری دارند. آخرین دندانهای آسیا که در می آیند، همان دندان های عقل یا آسیای سوم هستند که معمولاً در سنین 17 تا 21 سالگی درمی آیند. آنها در انتهای ردیف دندانها، در گوشه های ته فک قرار دارند. بعضی از افراد هر چهار دندان عقل را ندارند، یا ممکن است دندان به صورت مخفی در استخوان باقی بماند و در نیاید و هیچگاه در دهان ظاهر نشود.

دانستنی های دندانپزشکی در ایران

اما اگر بخواهیم بین وعدههای اصلی غذا،خوراکی بخوریم چه میشود؟ اگر مجبور هستید بین وعدههای غذائی، خوراکی بخورید، حتماً باید نوع مناسب آن را انتخاب نمائید مثل نان، پنیر، سبزیجات و میوه تازه، فندق، نوشابههای کم کالری و شیر. همواره برچسب روی غذاها را از لحاظ میزان مواد قندی موجود در آنها بررسی نمائید. هرچه میزان مواد قندی غذاها بیشتر باشد مصرف آنها برای دندانها مضرتر است. چه عاملی باعث بیماری لثه میشود؟ وجود پلاک میکروبی د رمحل اتصال لثه با دندان باعث ایجاد بیماری لثه میشود. اتصال بافت لثه به دندان باید آنقدر محکم باشد که دندانها را محکم نگاه داشته و از رسیدن باکتریها به ریشه دندان جلوگیری نماید. وجود پلاک میکروبی به استخوان نگاه دارنده دندانها حمله کرده و موجب از بین رفتن آن میشود. دندانها تدریجاً لق شده و نهایتاً از دست میروند. بخاطر داشته باشید که بیماری لثه شایعترین عامل از دست دادن دندان در بزرگسالان است. چگونه میتوانیم بفهمیم که دچار بیماری لثه شدهایم؟ اغلب لثه هنگام مسواک زدن یا نخ کشیدن به سهولت خونریزی میکند و ممکن است قرمز و متورم بنظر برسد.

دندان و دندانپزشکی نی نی

• معمولا تا بیست و چهار ساعت بزاق دهان شما به خون اغشته است. • همان طور که گفتیم، دردها بعد از تمام شدن اثر بی حسی ، کم کم اشکار می شوند. پس پیشنهاد می کنیم که قبل از اینکه اثر بی حسی از بین برود، مصرف مسکن های خود را اغاز کنید. • پیدایش علائم تب و بالا رفتن دمای بدن تا یک درجه نشان دهنده ی آن نیست که عفونت وجود دارد. • کبودی، تورم و محدودیت در عملکرد دهان و دندان، یک امر طبیعی می باشد. • یکی از مشکلاتی که حین جراحی دندان برای لب و گوشه های دهان رخ می دهد، خشکی و ترک خوردن آن است. دلیلش هم این است که معمولا با یک انبر دهان را کشیده و باز نگه میداند. برای از بین بردن این حالت می توانید از وازلین و یا بالم لب استفاده کنید. این دو، پوست لب و اطراف آن را نرم و چرب نگه می دارند و از ترک خوردن و پاره شدن آن جلوگیری می کنند.
  1. موتور ایمپلنت دست دوم
  2. آمالگام پلاگر
  3. همیشه قبل از مسواک زدن، دهان خود را خیس کنید
  4. یونیت زیگر؛ برندی معتبر و با کیفیت برای تولید یونیت
  5. معرفی سیستم تحصیلی روسیه و آزمون های انتخابی
  6. سایر توضیحات
  7. آموزش رعایت بهداشت دهان و دندان به کودکان و والدین
دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان می پردازد و از همین رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهانپزشکی گذاشت. در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی میدانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان را آموزش میدهد. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین میکند. همچنین به یاری این علم میتوان بسیاری از بیماریها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود. این مقطع دارای دو دوره مجزای ۲ و ۴ ساله است. علل شایع بوی بد دهان که در ۲ سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافتشناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروبشناسی و ایمنیشناسی را میگذرانند. امروزه در کشور ایران نزدیک به ۱۲ هزار دندانپزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک تربیت می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.